ענאן מעלוף

ענאן מעלוף

יו"ר מחלקת פיתוח התחבורה הציבורית ביישובים ערביים במשרד התחבורה | דוקטורנט - "The New School"

תואר שנלמד בטכניון

מגיסטר בתכנון ערים ואזורים - 2018

עבודה הנוכחית והתרומה של התואר בתכנון ערים 

בתפקידי הנוכחי, אני מנהל פרויקט ומתכנן במשרד התחבורה, שמפקח על התפתחות תחבורה ציבורית בערים ערביות. במקביל, אני לקראת סיומה של עבודת הדוקטורט שלי, אותה אני כותב באוניברסיטת "The New School" בניו יורק.

התואר בתכנון ערים חשף אותי לעולם מגוון של פרויקטים בתחום: התחדשות עירונית, תוכניות על, ניתוח GIS והתפתחות אסטרטגית. עבורי, התואר בתכנון סיפק בסיס תיאורטי עשיר, לצד כלים מקצועיים.  הכלים האלו הוכיחו את עצמם כמשמעותיים כשאני מנווט בין המורכבויות הקיימות בעבודה שלי כמתכנן, ובעלי תרומה אדירה ליכולת שלי לקדם יוזמות תכנוניות.

למה תכנון ערים

המסע שלי בעולם התכנון מאופיין בהתקדמות טבעית - שמונעת על ידי המון השפעות חיצוניות. בשנים המכוננות בחיי ליוויתי את אבי - נהג אוטובוס - בנסיעות. הוא חשף אותי ליופי העצום שיש בערים מגוונות באזור מגורינו. פרויקטים של פיתוח עירוני דמו בעיניי לניתוח לב פתוח - הם הותירו בי חותם עמוק ומשמעותי. הייתה בי פליאה ילדית לטרנספורמציה ושינוי שהעיר יכולה לעבור, והייתה בי סקרנות להבין את המורכבות של דינמיקות עירוניות.

בנוסף, החיבור העמוק שלי עם נצרת - העיר בה גדלתי, שיחק תפקיד משמעותי. נצרת הפכה למקור השראה עבורי: העיר הראשונה שאהבתי, והעיר הראשונה שגרמה לי להבין שאני יכול להשפיע על שיפור איכות החיים של התושבים בה. הצירוף של חוויות החיים המוקדמות, ביחד עם התשוקה ליצירת שינוי חיובי בערים, כיוונו אותי לתכנון ערים. היום, אותה המוטיבציה ממשיכה להניע את המויבות שלי ליציר מרחבים עירוניים בעלי חוסן, חיוניות וגיוון, שמדגימים בעצמם קיומם את החשיבות שיש בתכנון עירוני מכוון.

העצה שלי למי ששוקל קריירה בתכנון ערים

לבחור בקריירה בתכנון ערים זה מסע בתחום מתגמל ומגוון. כדי לשגשג, תתנסו בהתמחויות שונות - החל ממחקר אקדמי וניתוח נתונים בתוכנית-על, תכנון תחבורה, כלכלה עירונית, עיצוב וחקיקה. מתכנן מיומן צריך להחזיק בסט כלים ומיומנויות מגוון. לצד זאת - זה חשוב וקריטי שתזהו את הכוחות האינדיבידואלים שלכם ותטפחו אותם. התערובת המיוחדת בין רכישת כלים חדשים להיכרות עם החוזקות האישיות מייצרת את הערך המוסף שלכם, שמפריד אתכם בנוף הדינמי של תכנון עירוני. קבלו בברכה את העומק והרוחב של המקצוע התכנון. הישארו מעודכנים, והמשיכו להשקיע בתחומי ההתמחות שלכם ובתרומה הייחודית שתרצו להביא לתחום הידע.

 

Anan - The New School (Thumbnail)