ציבי פוליקאפ צסיפו

סטודנטים

צ'יבי פוליקאפ צ'סיפו

דוקטור לפילוסופיה בתכנון ערים ואזורים

רקע אקדמי

תואר ראשון (B.A) - גיאוגרפיה, אוניברסיטת יאונדה I, קמרון

תואר שני (M.A) - גיאוגרפיה, אוניברסיטת יאונדה I, קמרון

 

מחקר

כותרת: עיצובי כבישים/רחובות והליכה כאמצעי תחבורה באזורים עירוניים בדרום הגלובלי

מנחה: פרופ' קרל מרטנס

תיאור:

למרות שהליכה היא אמצעי התחבורה הדומיננטי בדרום הגלובלי (GS), היא גם המוזנחת ביותר בתכנון ובמדיניות התחבורה. הדבר בא לידי ביטוי בעיצובי הכבישים/רחובות, המותאמים יותר לתנועת כלי רכב. עיצוב הכבישים/רחובות משפיע במידה רבה על מי יהנה מהם יותר. כבישים המיועדים לתנועה מהירה עשויים לשפר את איכות החיים של האוכלוסייה האמידה יותר עם גישה לרכב, אך בו זמנית לשמש כמחסום לאנשים שתלויים בהליכה כאמצעי התחבורה העיקרי שלהם.

הספרות הקיימת בנושא זה מתמקדת בעיקר בפרספקטיבה של הצפון הגלובלי (GN) ומעט מתייחסת לתפקיד המרכזי של עיצובי הכבישים/רחובות בתפקוד הערים בדרום הגלובלי ולחיבור הקרוב שלהם להליכה כאמצעי תחבורה. מחקר זה מבקש להעריך את איכות מרכיבי עיצוב הכבישים/רחובות שמשפיעים על ההליכה ואת השפעותיהם על ניידות הולכי רגל, נגישות ופרנסה באזורים עירוניים בדרום הגלובלי. מטרה זו תושג באמצעות חקירת כבישים/רחובות נבחרים בעלי עיצובים שונים בשלושה אזורים עירוניים באפריקה: במנדה בקמרון עם עיצובים בסיסיים של כבישים/רחובות, קייפטאון בדרום אפריקה עם עיצובים ממונעים של כבישים/רחובות, וקיגאלי ברואנדה השואפת לעיצובים כוללים יותר של כבישים/רחובות. בכל אחת מהערים הללו ייבחר בקפידה כביש עורקי מרכזי. לאחר מכן יתקיימו תצפיות, ראיונות ודיונים בקבוצות מיקוד עם תושבים, אנשי מקצוע בתחום התחבורה, חוקרי תחבורה וגורמים אחרים הקשורים לתחבורה בכל עיר מקרה מחקר. המטרה היא להבין טוב יותר את ההשפעות המועילות והשליליות של עיצובי כבישים/רחובות שונים על ההליכה כאמצעי תחבורה ולפתח דרך חדשה למערכות תחבורה כוללניות יותר שעונות על צרכיהם של כל המשתמשים באזור.

 

שאיפות מקצועיות

שאיפתי היא לעבוד באקדמיה כמרצה וכיועץ בתחום של מערכות תכנון תחבורה שוויוניות. אני מעוניין לתרום לשינוי פרדיגמה בתכנון התחבורה מ"ניידות" ל"נגישות", מ"כלי רכב" ל"אנשים", מ"מודאלי" ל"מולטימודאלי" ומ"הפרדה" ל"אינטגרציה".

 

polycap