אמנואל מטינגי

סטודנטים

אמנואל מטינג'י

דוקטור לפילוסופיה בתכנון ערים ואזורים

רקע אקדמי

תואר ראשון (B.Sc.) - תכנון ערים ואזורים, אוניברסיטת ארדהי

תואר שני (M.A) - הערכה וניהול משאבים טבעיים, האוניברסיטה הפתוחה של טנזניה

 

מחקר

 

כותרת: חלוקת משאבים באמצעות פרמטרים של תכנון והשפעתם על צדק עירוני

מנחה: פרופ' יוסף ג'בארין

 

תיאור:

המחקר בוחן כיצד פרמטרים של תכנון המכתיבים הקצאת משאבים יכולים להשפיע על צדק עירוני, במיוחד עבור קהילות שוליים ומיעוטים. חלוקת המשאבים באזורים עירוניים היא גורם קריטי להבנת תוצאות הצדק החברתי בקרב קבוצות מגוונות במיקומים גיאוגרפיים שונים. עם זאת, כדי לשלוט בפיתוח המרחבי באמצעות חלוקת משאבים, מוסדות התכנון עיצבו וקבעו פרמטרי תכנון שונים במטרה ליצור מרחבי חיים, עבודה, תנועה ופנאי יעילים ומושכים מבחינה ויזואלית. על אף הכוונות החיוביות, פרמטרי התכנון לרוב מביאים להפרדה של קבוצות מסוימות או אזורים בהתאם למעמד הסוציו-אקונומי, גזע או אתניות. דבר זה משפיע לעיתים קרובות על קהילות מיעוט ומשקי בית בעלי הכנסה נמוכה שנאלצים לגור בשכונות עוני עם ניהול עירוני פגום ותפקוד מרחבי, סביבתי, פיזי, אדריכלי ותרבותי לקוי בחיים העירוניים.

יחד עם זאת, עדיין קיימים פערי ידע במחקר האמפירי בתחומי הקונספטואליזציה של מהו צדק בחלוקת משאבים באמצעות פרמטרים של תכנון. המחקר מכוון לתפקד כסוכן שינוי וסנגור לטובת תיעול פרמטרים תכנוניים לפיתוח מדינתי וצדק עירוני, זאת באמצעות ניתוח מקיף.  על כן, המחקר  מציע שפרמטרי התכנון צריכים להיות מוערכים באופן תקופתי (תדיר) והוליסטי, בכדי להבין את השפעתם על צדק עירוני. בכך, במחקר יכוון במניעת  גזענות ועיוותים. המחקר שואף ליצור כלי הערכה הכוללים מסגרת קונספטואלית שיכולה לסייע למתכננים ומקבלי ההחלטות להבין את ההשפעה של פרמטרי תכנון ספציפיים, כגון צפיפות, גודל מינימלי של מגרשים, מרחקים, גובה בניין, סוגי דיור והקצאת קרקע, על בניית צדק עירוני בין קבוצות שונות.

 

שאיפות קריירה

אני שואף לנצל את מומחיותי בתכנון ועיצוב כדי לשקם קהילות מקופחות ומיעוטים באמצעות קריירה בתכנון/עיצוב עירוני. מטרתי הסופית היא להגיע לעמדה ניהולית שבה אוכל להשתמש ביכולות ההנהגה שלי כדי לקבל החלטות קריטיות ולשרת בתפקידי באופן מקצועי, ובכך לשפר את איכות החיים של כל האנשים.

 

emmanuel