לילי שולמן

לילי שולמן

יועצת במינהל התכנון הישראלי - אגף התכנון האסטרטגי

תואר שנלמד בטכניון ושנת סיום

תואר שני מחקרי תכנון ערים ואזורים - 2014

התפקיד הנוכחי והתרומה של התואר בתכנון ערים:

עבודה בתחום התכנון העירוני מציעה הזדמנות לעצב באופן מעשי את הדרך בה אנו חיים את חיינו. במהלך המסע החינוכי שלי, למדתי שיטות שונות של עיצוב עירוני ונחשפתי לדוגמאות של שיטות עבודה מומלצות מכל רחבי העולם. קיבלתי מוטיבציה לעבוד במגזר הציבורי שבו אפשר לעשות שינוי חברתי מלב ליבו של הארגון. בתואר בתכנון פיתחתי מיומנויות מחקר וחשיבה ביקורתית שמשמשות אותי במטלות העבודה היומיומיות שלי, ומסייעות לי לקדם ערכים של צדק חברתי וסביבתי שבסופו של דבר מתורגמים למדיניות ציבורית.

למה המסלול לתכנון ערים ואזורים:

בחרתי ללמוד את התואר הראשון שלי באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, שממוקמת בעיר המדברית באר שבע. נאלצתי להתמודד עם אורח חיים שונה לחלוטין מזה של עיר הולדתי האמידה במרכז. במהלך מבצע צוק איתן בשנת 2009, סבלה באר שבע מהתקפות טילים תכופות והלימודים הסדירים בוטלו. לא התפניתי,  ובמקום זאת התנדבתי עם ילדים מקומיים במקלטים. יחד, שוחחנו על החרדות שלהם כילדים ישראלים, ובעת ובעונה אחת על סבלם של ילדים פלסטינים, בניסיון לשכך רגשות שנאה עמוקים. מחויבות זו למנהיגות חברתית הנחתה אותי במסע החינוכי שלי לתכנון עירוני.

העצה שלי למי ששוקל קריירה בתכנון ערים:

חשפו את עצמכם לסביבות מגורים חדשות ומגוונות ככל האפשר. שאלו את עצמכם כיצד אנשים שונים חווים את המרחב סביבם, מה נגיש להם, כיצד ניתן לשפר את רווחתם של אנשים ומה אתם יכולים לעשות כדי לתרום לשיפור חוויות היומיום שלהם. ישנן דרכים רבות להכיר מקום - קהילות מקומיות מחזיקות בידע שלא יסולא בפז, זכרו להכיר בכך.

lili